Kraków, czyli „Z wizytą u Smoka Wawelskiego i w mieście Królów Polskich”

22 maja uczniowie klas I-III wyruszyli w długą podróż do Krakowa. Nad bezpieczeństwem uczniów czuwali wychowawcy Joanna Siubiś, Elżbieta Szatanik, Paulina Oleksiak. Mimo niezwykle wczesnej pory, wszyscy okazywali zrozumiały entuzjazm związany z wyjazdem. Zwiedzanie dawnej stolicy Polski rozpoczęliśmy od zabytkowego Wawelu. Poznaliśmy historię zamku oraz zwiedziliśmy katedrę koronacyjną  i groby królewskie. Na Wieży Zygmuntowskiej wszyscy  mieliśmy okazję zobaczyć słynny Dzwon Zygmunta i oglądać przepiękną panoramę miasta. Szczególnym wydarzeniem dla dzieci było zejście do podziemia zamku i podziwianie pieczary wawelskiego smoka! Po sporej dawce wiedzy historycznej zaserwowanej przez przewodniczkę udaliśmy się na Rynek Główny – jeden z największych rynków w Europie. Zwiedziliśmy Sukiennice, a także Kościół Mariacki, w którym mieliśmy okazję podziwiać monumentalne dzieło Wita Stwosza. W samo południe wraz z mnóstwem zgromadzonych na rynku turystów posłuchaliśmy hejnału z Wieży Mariackiej. Zwieńczeniem wycieczki był rejs statkiem po Wiśle.